Innhold

Kort om NHOs digitale personalhåndbok

Artikkel

Snakkebobler med spørsmål ansatte ofte lurer på.

Her er eksempler på hva ansatte kan få svar på i personalhåndboken.

Gi dine ansatte enkel tilgang til informasjon om sitt arbeidsforhold. La NHOs advokater oppdatere bedriftens håndbok ved lovendringer.

Personalhåndboken er et viktig verktøy i kommunikasjonen mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Den skal gi svar på sentrale rettigheter og plikter i arbeidsforholdet og sikre likebehandling av alle ansatte.

Hvorfor velge NHOs digitale personalhåndbok
  1. Alltid oppdatert: NHOs advokater sørger for at lovendringer oppdateres automatisk i bedriftens håndbok.  
  2. Varsling om lovendringer: Du får beskjed når vi oppdaterer håndboken din. 
  3. Spar tid: Som leder eller HR-ansvarlig får du færre spørsmål. Ansatte kan enkelt finne svar på hvilke rettigheter og plikter i arbeidsforholdet de skal forholde seg til. 
  4. Lett tilgjengelig for alle ansatte: Du kan enkelt lese og søke i håndboken på mobilen og andre enheter.  All personalmessig viktig og nyttig informasjon samles ett sted. 
  5. Rask å opprette: Lovpålagt informasjon kvalitetssikret av NHOs advokater ligger klart når du oppretter håndboken.
  6. Enkelt språk: Tekstene er korte og presise med et tydelig og enkelt språk.
  7. Skreddersy: Det er enkelt å gjøre tilpasninger spesielt for din bedrift. Du finner forslag til tekst basert på vanlig praksis.
  8. Tariffavtale: Hvis bedriften har tariffavtale kan du velge at en lenke til den er tilgjengelig der det er relevant. 
  9. Kan lastes ned: Håndboken kan også lastes ned som pdf.
 >> Bestill personalhåndbok 

Se mer om hva håndboken inneholder og priser under filmen. 

PS: For å se filmen i høy oppløsning og fullskjerm: Trykk på "Youtube", velg fullskjerm, trykk på * og velg høy kvalitet. 

Dette finner du ferdig informasjon om i NHOs digitale personalhåndbok:
  • Ansettelser
  • Arbeidstid
  • Datadisiplininstruks
  • Ferie
  • Opphør av arbeidsforholdet
  • Lønn
  • Pensjon og forsikring
  • Permisjoner
  • Sykefravær
  • Personalpolitikk

Alle avsnitt kan redigereres og du kan opprette egne avsnitt. Det som er fastsatt ved lov kan ikke endres. Ved endringer i lovverket vil NHOs advokatere oppdatere dette for deg.

I tillegg bør en personalhåndbok inneholde informasjon om
  • Taushetsplikt
  • Fravær
  • Pleiepenger
  • Helse-, miljø- og sikkerhet

Egne regler for din virksomhet kan du også samle her.

Pris og bestilling

Prisene fastsettes etter hvor mange ansatte bedriften har og faktureres en gang i året. Prisen er per håndbok. 

  • Fra 1 til 49 årsverk - kr. 399  pr måned for medlemmer.
  • Fra 50 til 199 årsverk - kr. 799 kroner pr måned for medlemmer.
  • Større virkomheter, ta kontakt med oss for tilbud

De digitale håndbøkene tilbys foreløpig kun til bedrifter som er medlemmer i NHO-fellesskapet.

Les mer om NHOs digitale HMS- og personalhåndbøker og se svar på vanlige spørsmål

Har du spørsmål?

Ta kontakt med oss på marked@nho.no så hjelper vi deg i gang. 

Nyhetsbrev

Få nyheter på epost

Her kan du melde deg av og på vårt nyhetsbrev som kommer ut hver uke.

Takk for påmeldingen!

Meld deg på ett oppsummert nyhetsbrev:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: