Innhold

Digitale håndbøker

Våre superenkle, digitale håndbøker har en rekke fordeler som sparer bedriften din for både tid og penger.

  1. Artikkel

    Kolonial.no: - NHOs nye digitale håndbøker er uvurderlige

    – Den digitale personalhåndboken fra NHO er et supert verktøy i en hektisk arbeidshverdag, sier Hanne Eline Kvale i Kolonial.no. Bedriften har vokst fra 75 til 400 ansatte det siste året.

  2. Artikkel, Spørsmål og svar

    Kan jeg lese håndboken på mobil?

    De ansatte kan enkelt lese og søke i håndboken fra alle enheter.

  3. Artikkel, Spørsmål og svar

    Blir jeg varslet ved endringer?

    Når det skjer endringer i lovverk, eller det av andre grunner er nødvendig å endre innhold i håndboken, gir vi deg beskjed.

Ofte stilte spørsmål

Hva koster det?

Prisene fastsettes etter hvor mange ansatte bedriften har og faktureres en gang i året.

  • Fra 1 til 49 årsverk - kr. 399  pr måned for medlemmer og kr. 699 pr måned for ikke-medlemmer
  • Fra 50 til 199 årsverk - kr. 799 kroner pr måned for medlemmer og kr. 1399 pr måned for ikke-medlemmer
  • Større virkomheter, ta kontakt med oss for tilbud

Prisen er per håndbok.

De digitale håndbøkene tilbys foreløpig kun til bedrifter som er medlemmer i NHO-fellesskapet.

Kan jeg selv velge hvilket innhold jeg skal ha med?

Håndbøkene inneholder forhåndsdefinerte kapitler som hver inneholder en rekke avsnitt som NHO mener kan være relevant i en hånbok. Noen av disse er faste, lovpålagte avsnitt, mens en del er anbefalinger eller forslag. Ved å velge de avsnittene som er relevant for deg er det enkelt å settte sammen en håndbok med det innholdet som passer din bedrift. Er det temaer du ønsker å ha med som ikke ligger her, kan du enkelt opprette egne avsnitt under hvert kapittel.

Brukerveiledningen gir et godt bilde av hvordan håndboken fungerer. 

Gir håndboken oversikt over lovpålagt innhold?

De fleste temaer i håndbøkene er forankret i ett eller flere lovkrav. Vi har derfor laget en fast tekst som viser hva loven krever, hvor du også kan følge lenker direkte til lovteksten. I tillegg har avsnittene en redigerbar del hvor bedriften selv må beskrive sin praksis innenfor det aktuelle temaet. For å gjøre det enkelt å opprette og redigere i håndboken har vi laget et forslag til tekst for deg. På den måten slipper du å skrive all tekst selv, men har samtdig full frihet til å tilpasse avsnittene til forholdene i din bedrift.

Brukerveiledningen gir et godt bilde av hvordan håndboken fungerer. 

Hvordan kan jeg opprette og redigere håndbøkene?

NHOs digitale håndbøker tilbys foreløpig bare til medlemmer. For å opprette en håndbok må du være innlogget i Arbinn. Dersom du ikke har vært innlogget før, får du enkelt tilsendt passord ved å klikke på knappen "Ny bruker".

Vi har laget en brukerveiledning som gir et godt bilde av hvordan NHOs digitale håndbøker fungerer.

Denne veiledningen finner du her.

Hva er inkludert i prisen?

Prisen er per håndbok. Det er ingen etableringsgebyrer, kurs eller lignende, kun en pris. Vi tilbyr også support p telefon eller chat inkludert. Det er mulig å gjøre en håndbok gjeldende for hele bedriften, eller man kan velge at håndboken bare skal gjelde for enkelte enheter. Dersom man ønsker flere forskjellige håndbøker, må man kjøpe en håndbok for hver variant man ønsker. 

Hvordan får de ansatte tilgang?

Når håndboken er publisert, må lenke, samt brukernavn og pasord sendes til de som skal ha tilgang. Det er samme brukernavn og passord for alle ansatte. Dette kan enkelt byttes ut av den som redigerer håndboken, husk da å sende ut nytt brukernavn og passord til de som skal ha tilgang.

Vi har også egen app for håndbøker, som gjør tilgangen enda enklere. Appen gjør det også enkelt å veksle mellom HMS- og personalhåndbok uten at man må logge inn på nytt.

Er det samme brukernavn og passord for alle ansatte?

Ja, alle ansatte benytter samme brukernavn og passord. Redaktør av håndboken kan enkelt endre dette med jevne mellomrom dersom det er ønskelig. 

Kan jeg lese håndboken på mobil?

Håndbøkene tilpasses alle enheter, og det er enkelt å søke opp relevant informasjon. På den måten vil de ansatte ha relevant informasjon tilgjengelig både på pc, mobil og nettbrett når de har behov for det. Det er alltid siste publiserte versjon som vises. Når håndboken er publisert, må lenke, samt brukernavn og pasord sendes til de som skal ha tilgang. Det er samme brukernavn og passord for alle ansatte. Dette kan enkelt byttes ut av den som redigerer håndboken, husk da å sende ut nytt brukernavn og passord til de som skal ha tilgang.

Du kan redigere i håndboken uten at lenken endrer seg, ved ny publisering vil informasjonen i håndboken automatisk oppdateres i ansattevisningen.

Vi har også egen app for håndbøker, som gjør tilgangen enda enklere. Appen gjør det også enkelt å veksle mellom HMS- og personalhåndbok uten at man må logge inn på nytt.

Brukerveiledningen gir et godt bilde av hvordan håndboken fungerer. 

Har håndboken egen app?

I appen kan de ansatte ha tilgang på flere håndbøker samtidig, og det er enkelt å veksle mellom HSM-håndbok og personalhåndbok uten å logge inn på nytt.

Appen finner du i 

 

Blir jeg varslet ved endringer?

Alt lovpålagt, fast innhold blir redigert og oppdatert av NHO når det er nødvendig. Dersom vi gjør endringer av betydning for brukerne, vil du få en epost fra oss om hvilke endringer vi har gjort og hvorfor. Da må du gå inn i håndboken og publisere på nytt for at oppdateringer skal komme inn i den publiserte håndboken som de ansatte ser. 

Kan jeg endre farger og fonter i håndboken?

Det er ikke mulig å skifte font eller eller farge på teskt i håndboken, heller ikke fargen på forsiden av håndboken. De fleste vil lese håndboken elektronisk, og da er det kun redaktør som vil se fargen p åforsiden av håndboken. 

Ofte stilte spørsmål fra håndbokredaktører

Kan jeg legge til dokumenter?

Alle avsnitt har mulighet for å legge til dokumentliste. Her kan man laste opp dokumenter som man ønsker at den som leser håndboken skal ha tilgang til. 

Kan jeg legge til lenker i håndboken?

Alle avsnitt har mulighet for å legge til lenkelister. Det er også mulig å legge lenker direkte inn i teksten. 

Kan jeg endre rekkefølgen på kapitler og avsnitt?

Det er ikke mulig å endre rekkefølgen på kapitler og avsnitt.

Kan jeg opprette egne kapitler?

Det er foreløpig ikke mulig å opprette egne kapitler. Men det er mulig å legge til egne avsnitt under hvert kapittel. Egne avsnitt legger seg sist i det kapittelet de blir opprettet.

Kan jeg bytte ut bildene i håndboken?

Det er foreløpig ikke mulig å bytte ut bildene, men dette vil komme om kort tid. 

Kan jeg lime inn bilder og tabeller?

DEt er ikke mulig å lime in nbilder 

Kan jeg endre farger og fonter i håndboken?

Det er ikke mulig å skifte font eller eller farge på teskt i håndboken, heller ikke fargen på forsiden av håndboken. De fleste vil lese håndboken elektronisk, og da er det kun redaktør som vil se fargen p åforsiden av håndboken. 

Hvordan får de ansatte tilgang?

Når håndboken er publisert, må lenke, samt brukernavn og pasord sendes til de som skal ha tilgang. Det er samme brukernavn og passord for alle ansatte. Dette kan enkelt byttes ut av den som redigerer håndboken, husk da å sende ut nytt brukernavn og passord til de som skal ha tilgang.

Vi har også egen app for håndbøker, som gjør tilgangen enda enklere. Appen gjør det også enkelt å veksle mellom HMS- og personalhåndbok uten at man må logge inn på nytt.

Blir jeg varslet ved endringer?

Alt lovpålagt, fast innhold blir redigert og oppdatert av NHO når det er nødvendig. Dersom vi gjør endringer av betydning for brukerne, vil du få en epost fra oss om hvilke endringer vi har gjort og hvorfor. Da må du gå inn i håndboken og publisere på nytt for at oppdateringer skal komme inn i den publiserte håndboken som de ansatte ser. 

Kan jeg selv velge hvilket innhold jeg skal ha med?

Håndbøkene inneholder forhåndsdefinerte kapitler som hver inneholder en rekke avsnitt som NHO mener kan være relevant i en hånbok. Noen av disse er faste, lovpålagte avsnitt, mens en del er anbefalinger eller forslag. Ved å velge de avsnittene som er relevant for deg er det enkelt å settte sammen en håndbok med det innholdet som passer din bedrift. Er det temaer du ønsker å ha med som ikke ligger her, kan du enkelt opprette egne avsnitt under hvert kapittel.

Brukerveiledningen gir et godt bilde av hvordan håndboken fungerer. 

Har du spørsmål? Vi hjelper deg. Ring 23 08 84 40