Finn frem og få hjelp på Arbinn
Praktisk støtte til innlogging, verktøy og de viktigste tjenestene på Arbinn.

Få hjelp og støtte når noe ikke fungerer
Her får du hjelp til de vanligste spørsmålene og utfordringene du kan møte når du bruker Arbinn – som innlogging, tilgang, verktøy og kontaktpunkter.
Gå direkte til innhold:
Kom i gang med Arbinn
Tilgang til Arbinn - for deg og dine medarbeidere
For å få tilgang til alt innholdet på Arbinn, må du være logget inn. For å kunne logge inn, trenger du en bruker. Alle bedrifter som er medlem i NHO-fellesskapet kan gi sine ansatte brukertilgang til Arbinn.
Er du en leder som skal gi medarbeidere og kolleger tilgang til Arbinn, eller behøver du en bruker selv?
Se vår guide for hvordan du får full brukertilgang til Arbinn.
Om Arbinn og hva du finner her
Arbinn er en arbeidsgiverportal som forenkler din lederhverdag. Her finner du artikler, maler, verktøy og andre ressurser innen arbeidsrett, HMS, og andre tilknyttede områder. Vi har dessuten innhold innen forretningsdrift, slik som bærekraftsarbeid og styrearbeid.
Trykk på menyknappen øverst til høyre for å navigere i innholdet, eller søk etter det du vil lese om.
Innholdet er på norsk, men enkelte maler er også tilgjengelig på engelsk i tilfelle du har engelsktalende ansatte i din bedrift.
Det meste av innholdet på Arbinn krever at du er logget inn, og tilgang er en medlemsfordel for bedriftene som er medlem i NHO og landsforeningene i NHO-fellesskapet.
Les mer om hva du finner på Arbinn under "Om oss".
Ofte stilte spørsmål om Arbinn
Hjelp og støtte
Kontakt oss
Hvem du skal kontakte, avhenger av hva du trenger hjelp til. Vi har laget en kort oversikt på siden "kontakt oss".
Husk at du kan trykke på boblen med "Hjelp og kontakt" nederst til høyre for å finne kontaktinformasjonen du behøver.
Advokathjelp og HMS-rådgivning
Rådgivning er inkludert i medlemskapet ditt. Du har tilgang på dyktige advokater og HMS-rådgivere.
Advokathjelp
Du kan få hjelp av et av Norges største fagmiljøer innen arbeidsrett. Her kan du finne kontaktinformasjon for advokathjelp og juridisk rådgivning.
HMS
De fleste av NHOs landsforeninger har egne kontaktpersoner i helse-, miljø- og sikkerhetsspørsmål. De gir bedriftene råd og lager bransjetilpasset materiell. Flere landsforeninger tilbyr også lokale nettverk og individuell bistand. Ta kontakt og få hjelp.
Om konkrete verktøy og tjenester
Digitale håndbøker
Våre håndbøker lar deg gjøre rutiner, regler og retningslinjer tilgjengelig for bedriftens ansatte. De digitale håndbøkene er et tilleggsprodukt du kan kjøpe tilgang til.
Jeg vil vite mer, vurderer å kjøpe tilgang, eller vil ha en prøveperiode
Vi har laget en informasjonsside om håndbøkene. Der kan du lese om de ulike håndbøkene, se priser, se hvorfor du bør velge NHOs håndbøker, og få en gratis og uforpliktende prøveperiode på 30 dager.
Jeg trenger hjelp omkring håndbøkene
Se vår side med spørsmål og svar om NHOS håndbøker. Der finner du svar om funksjonalitet, priser, hvordan du oppretter og styrer innholdet i håndbøkene, brukervilkår for håndbøkene, og mer.
Finnes det en bruksanvisning for håndbøkene?
Ja, vi har laget en grundig og forklarende brukerveiledning som forklarer deg hvordan du redigerer din håndbok og får best nytte ut av den. Den viser deg blant annet hvordan du tilpasser innholdet, endrer kapitler og avsnitt, publiserer håndboken, mottar oppdateringer fra oss, og mye annet.
Årsoppgaven
Årsoppgaven er grunnlaget for hvordan vi beregner din kontingent og serviceavgift for medlemskapet i NHO og lands- og bransjeforening.
På vår landingsside finner du:
- Innlevering
- Mer informasjon om årsoppgaven
- Ofte stilte spørsmål og svar
- Video: Slik fyller du inn og leverer årsoppgaven
Andre tjenester og verktøy
I tillegg til det som er nevnt over, finnes det flere andre tjenester og verktøy på sidene våre som du kanskje kan dra nytte av. Her følger en oversikt:
Andre tjenester og verktøy
Vilkår og betingelser
Har du spørsmål om retningslinjer, vilkår eller lignende for våre tjenester?