Hopp til hovedinnhold
Logg inn

Rekruttering av nye ansatte

En grundig ansettelsesprosess for å sikre seg de beste kandidatene er viktig, men kan være krevende. Vi gir deg en oversikt over reglene og råd om hvordan du bør gå frem, steg for steg.

  • 1
    Før du lyser ut stillingen: Avklar ansettelsesform og fortrinnsrett
  • 2
    Rekrutteringsarenaer: Tenk over hvor du vil rekruttere fra
  • 3
    Jobbannonsen: Definer jobben godt og vær ærlig
  • 4
    Informer alle ansatte og innleide
  • 5
    Vær forsiktig når du innhenter opplysninger om arbeidssøkeren
  • 6
    Jobbintervjuet: Hva er det lov å spørre om?
  • 7
    Sjekk alltid referanser
  • 8
    Sjekk om den ansatte har ferie til gode

Vil du vite mer?

Resten av innholdet er for NHO-medlemmer. Logg inn for å lese videre og få tilgang til veiledning og verktøy som gjør din hverdag som arbeidsgiver enklere.