Innhold

Personalhåndbok

NHOs personalhåndbok gir dine ansatte enkel tilgang til informasjon om deres arbeidsforhold på mobil, nettbrett og desktop. Når rutiner, regler og retningslinjer er tydelige, vil problemer i mindre grad oppstå. Håndboken er rask å ta i bruk og rimelig i innkjøp.


Allerede bruker? Gå til dine håndbøker

Om abonnement på håndboken

Personalhåndboken faktureres årlig. Første faktura gjelder månedene frem til årsfaktura. Minimum løpetid er gjeldende år. Håndbøkene krever medlemskap i NHO.

Betingelser og vilkår

Dette finner du ferdig informasjon om

Alle avsnitt har ferdige tekstforslag som kan redigeres ved behov. Du kan også opprette egne kapittel og avsnitt. Noe av teksten er fast, og kan ikke redigeres. Forekommer det endringer i lovverket vil NHO oppdatere både obligatorisk tekst og tekstforsalg for deg.

  • Ansettelser
  • Arbeidstid
  • Datadisiplininstruks
  • Ferie
  • Opphør av arbeidsforholdet
  • Lønn
  • Pensjon og forsikring
  • Permisjoner
  • Sykefravær - ansattes ansvar
  • Personalpolitikk

Fordeler med personalhåndboken

  • Gir ansatte en samlet oversikt over bedriftens retningslinjer og rutiner, samt lover som angår dem i jobben. 
  • Spar tid da ansatte selv finner svar på ofte stilte spørsmål  
  • Lovpålagt informasjon kvalitetssikres og holdes oppdatert av NHOs eksperter
  • Håndboken er rask å opprette og enkel å redigere
  • Bedriftens tariffavtale(r) er lett tilgjengelig for redaktør og brukere