Hva må og hva kan stå i arbeidskontrakten?
Alle ansatte skal ha en skriftlig kontrakt. En korrekt arbeidskontrakt er svært viktig for å unngå konflikter om hva jobben består i og hvilke vilkår som gjelder.
Arbeidsmiljøloven inneholder klare krav til hva ansettelseskontrakter må inneholde, blant annet når det gjelder arbeidstid, tiltredelsestidspunkt og lønn. I tillegg er det andre forhold du som arbeidsgiver er tjent med å avtale med dine ansatte.
Vi har laget et verktøy der du enkelt kan lage arbeidsavtaler når du skal ansette. Disse oppfyller kravene i arbeidsmiljøloven.
13 ting du MÅ ha med i en arbeidskontrakt
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
Vil du vite mer?
Resten av innholdet er for NHO-medlemmer. Logg inn for å lese videre og få tilgang til veiledning og verktøy som gjør din hverdag som arbeidsgiver enklere.