Hopp til hovedinnhold
Logg inn

Beredskapsplaner for krisesituasjoner

Kvinne med skjermbrett i et industrilokale.

Det viktigste i en beredskapsplan er beskrivelse av hvem som gjør hva i ulike hendelser, og hvordan det skal gjøres.

En beredskapsplan er en enkel plan som beskriver hva som må gjøres i ulike krisesituasjoner.

For at bedriften skal være godt forberedt på å håndtere ulykker og hendelser, bør det lages en beredskapsplan.

Bedriften må lage en plan for hver eventuelle hendelse. Beredskapsplanen skal være tilpasset virksomhetens forhold. Du må derfor tenke gjennom hvilke typer hendelser bedriften kan bli utsatt for.


Hva av dette kan din bedrift bli utsatt for?
  • Brann
  • Innbrudd
  • Datatyveri/ datakriminalitet
  • Trusler/vold
  • Terror
  • Ran
  • Lekkasjer/miljøulykker
  • Eksplosjonsfare
  • Ulykker med personskader/dødsfall
  • Ulykker på reiser i utlandet
  • Lekkasjer av konkurransesensitiv informasjon
  • Svindel
  • Produksjonsstans som medfører tap/leveransesvikt, ikke i stand til å opprettholde normal drift

Lag en plan for håndtering av hver av de forskjellige typer av hendelser som er relevant for din bedrift, så lenge de krever forskjellig håndtering.


Dette bør beredskapsplanen inneholde
Resten av innholdet er lukket for medlemmer. Logg deg på for å lese hele artikkelen.

Har du ikke tilgang? Les avsnittet "Hvordan får du tilgang til Arbinn?"